اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

کاتالوگ و بروشور چه تفاوت هایی دارند؟

  • توسط
  • اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۰
  • ۰
تفاوت کاتالوگ و بروشور

تفاوت کاتالوگ و بروشور چیست و مزایای استفاده از آن

در دینای امروزی با توجه به پیشرفت علم و فناوری روش های مختلفی برای تبلیغ یک برند و یا کسب و کار وجود دارد، و در واقع از طریق تبلیغات صحیح و اصولی است که کسب و کارهای مختلف می توانندرشد کرده و برند خود را به همگان معرفی کنند.که در میان تمامی این روش های تبلیغاتی کاتالوگ و بروشور دو نمونه از ابزارهای تبلیغاتی بسیار مهم محسوب می شوند که می توانند به شما در زمینه تبلیغات بیشتر و موفق تر کمک زیادی کنند. البته برخی افراد و صاحبین کسب و کارها تصور می کنند که کاتالوگ و بروشور هر دو یک ابزار تبلیغاتی بوده و از مزایا و تفاوت های میان این دو  اطلاعاتی ندارند.

از این رو سلطان چاپ که یکی از مراکز آنلاین در زمینه چاپ کتاب ، بروشور و کاتالوگ های تبلیغاتی برای برندهای معروف است قصد دارد در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت میان کاتالوگ و بروشور و مزایای هر کدام از آن ها بپرداز برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.برای درک تفاوت میان این دو ابزار تبلیغاتی بهتر است که ابتدا هر کدام را به صورت جداگانه معرفی و مزایای آن ها را نیز ذکر کنیم.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ مجله ای است که فهرستی از اقلام و محصولات کامل کسب و کار مختلف با مشخصات کاملشان در آن ذکر شده است، در کاتالوگ ها اقلام به ترتیب قرار گرفته اند از این رو مشتریان به راحتی می توانند محصول مورد نظرشان را پیدا کنند.در اغلب فروشگاه ها، نمایشگاه ها، کتابخانه ها، مراکز آموزشی و… کاتالوگ موجود می باشد، کاتالوگ های فروشگاهی دارای مشخصات محصولات هستند و کاتالوگ های کتابخانه ای در کنار نام کتاب، نویسنده آن، ژانر و مکان قرار گیری کتاب ها نیز ذکر شده است.با توجه به موارد گفته شده می توان گفت که هدف از چاپ کاتالوگ ارائه اطلاعاتی در مورد محصولات و یا خدمات شرکت است، اطلاعاتی ساده، مختصر و در عین حال مفید به همراه تصاویری از محصولات که در جلب نظر بیینده تاثیر بسزایی دارد.کاتالوگ برای انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند گزینه مناسبی باشد و هدف اصلی آن سازماندهی محصولات و خدمات است.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

مزایای استفاده از کاتالوگ

  • بازاریابی و تبلیغات

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد کاتالوگ در تبلیغات و بازاریابی، جلب مشتری به سمت محصولات شرکت است، البته استفاده ار تصاویر جذاب در این روش تبلیغاتی می تواند نتیجه موفقیت آمیزتری داشته باشد.

  • انعطاف پذیری

یکی از ویژگی های کاتالوگ انعطاف پذیری است که امکان چاپ آن ها به دو طریق مجله ای و کتاب امکان پذیر می باشد، در این روش تبلیغاتی می توانید به معرفی محصولات و یا خدمات به صورت نوشتاری و یا تصویری و یا ترکیبی از این دو بپردازید.

بیشتر مطالعه کنید : اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب

  • راحتی در استفاده

از دیگر مزیت های استفاده از کاتالوگ این است که این امکان را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا با آرامش کامل تمامی محصولات را را مشاهده کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.براساس نتایج تحقیقاتی که در مورد این ابزار تبلیغاتی صورت گرفته امروزه بیش از ۸۰ درصد افراد تمایل دارند با مشاهده کاتالوگ محصول مورد نیازشان را انتخاب و تهیه کنند.

بروشور چیست؟

بروشور برخلاف کاتالوگ فقط شامل یک برگه می شود که به صورت کاملا توصیفی و تبلیغاتی به چاپ می رسد.در واقع می توان گفت که بروشور سندی است که به معرفی یک شرکت و محصول و یا خدمات آن می پردازد، استفاده از این روش تبلیغاتی در میان آژانس های مسافرتی رواج بیشتری دارد.سلطان چاپ برای چاپ بروشور از کاغذهای با کیفیت با رنگ های مختلف براساس سفارش مشتری استفاده می کند، نکته جالبی که در مورد این ابزار تبلیغاتی لازم است بدانید این است که محتویات آن به صورت ستونی بوده و در کنار هر کدام از این ستون ها برگه تا می خورد، بروشورها با توجه به سفارش مشتری می توانند دو  الی ۶ ستونه باشند.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

مزایای استفاده از بروشور

  • توزیع آسان

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از ابزار تبلیغاتی بروشور توزیع راحت و آسان آن است، صاحبین کسب و کارهای مختلف می توانند با قرار دادن بروشود تبلیغاتی خود در مکان ها و فروشگاه های مختلف به مشتریان جدید بیشتری دسترسی پیدا کنند.

  • مقرون به صرفه بودن

بروشور در مقایسه با برخی ابزارهای تبلیغاتی دیگر بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد، از سوی دیگر شما می توانید طراحی بروشور خود را براساس میزان بودجه ای که می توانید بپردارید انتخاب کنید. توجه داشته باشید با انتخاب تیراژ مناسب می توانید قیمت بروشور را تا حد زیادی کاهش دهید.

  • ایجاد اعتبار برای کسب و کار

شما می توانید از طریق چاپ بروشورهای مناسب و زیبا توجه مشتریان و افراد زیادی را به سمت کسب و کارتان جلب کنید و از این طریق با توجه به محتوای مناسب بروشور اعتماد آنان را جلب کنید، جالب است که بدانید اغلب شرکت ها هدفشان از چاپ بروشور همین امر است.اطلاعات قید شده در بروشور این اعتماد را در مشتریان ایجاد می کند تا در زمان انتخاب و خرید نام شرکت شما در ذهنشان ثبت شده و آن را در الویت قرار دهند.زمانی که مشتریان از چگونگی خدمات و محصولات شما کسب اطلاع می کنند در واقع اعتماد را در آنان و اعتبار بیشتر را برای خود ایجاد کرده اید.

بیشتر مطالعه کنید : جلد گالینگور چیست؟

حال که با مفهوم کاتالوگ و بروشور و مزایای هر کدام از آن ها به صورت جداگانه آشنا شدید اکنون به تفاوت های میان این دو ابزار تبلیغاتی مهم می پردازیم:

  • مهم ترین تفاوت میان کاتالوگ و بروشور مربوط به طراحی و چاپ آن ها می باشد، بروشوروها را می توانید در اندازه های دلخواه و مختلف برای چاپ سفارش دهید در صورتی که کاتالوگ ها معمولا در سایز a4 و یا a5 طراحی می شوند.
  • از نظر قیمت بروشورها ارزانتر بوده لذا صاحبین کسب و کارهای مختلف می توانند آن را در تیراژهای بالا برای چاپ سفارش دهند.
  • کاتالوگ ها اطلاعات کامل تری از محصولات را در اختیار افراد و یا مشتریان قرار می دهد در صورتی که بروشور تنها شامل اطلاعات جزئی می شود.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.