فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معرفی ۱۲ رمان برتر دنیا

  • توسط
  • دی ۶, ۱۴۰۰
  • ۰
معرفی 12 رمان برتر دنیا

ارزشمندی کتاب موضوعی است که براحتی قابل وصف نیست. این دوست همیشگی انسان توانایی این را دارد که انسان را با خود وارد ماجرایی مهیج کند، با شخصیت ها ارتباط برقرارکند و وی را به چالش بکشد. در واقعیت خواندن کتاب تنها راهی است که با آن می توان از خانه بیرون زد، بی آنکه خارج شد.در دنیا بیش از میلیارد ها جلد کتاب وجود دارد که نویسندگانش برای نوشتن آن تلاش بسیاری کرده اند، پس هر کتابی مستلزم احترام و ارزش است. هر کتابی با توجه به کشور منتشرکننده اش به یک جا تعلق دارد. برخی از کتابها در سطح دنیا بسیار معروف هستند بطوری که از هر شخصی در نقاط مختلف دنیا بپرسیم که فلان رمان را می شناسی، پاسخش بله خواهد بود. مانند رمان شازده کوچولو. گاهی اوقات یک رمان آنقدر پرطرفدار می شود که کارگردان هایی اقدام به ساختن فیلم هایی در موردش می کنند.

در ادامه بحث قصد داریم ۵ رمان برتر دنیا را معرفی کنیم. موارد ذکر شده در بخش بعدی می تواند در هنگام خرید رمان در کتابفروشی به شما کمک بسیار زیادی کند.

۱٫رمان قلعه حیوانات

موضوع این رمان درباره شخصی به اسم وینستون اسمیت است. نویسنده این رمان برتر، جرج اورول است که یکی از نویسندگان حاذق در دنیا بشمار می رود که نویسنده رمان پرفروش مزرعه حیوانات نیز هست.مزرعه حیوانات درباره موضوع برقراری عدالت و برابری در جامعه است. در این رمان حیوانات مزرعه صاحب خود را از مزرعه اش بیرون می کنند تا به تنهایی مزرعه را مدیریت کنند. در نهایت مدیریت مزرعه به خوک ها سپرده می شود که بر تمام حیوانات چیره می شود و از هیچ ظلمی به آنها فروگذاری نمی کنند.

۲٫کشتن مرغ مینا

موضوع این رمان درباره یک دختر سفیدپوست بنام اتیکاس فینچ است. این دختر وکیل است و از یک پسر سیاه پوست که به جرمی ناحق محکوم شده، دفاع می کند. مضمون اصلی این رمان مقابله با نژاد پرستی، تعصب، خشم و ناعدالتی است.

رمان کشتن مرغ مینا

۳٫خشم و هیاهو

این رمان معروف اثر ویلیام فاکنر است که باعث شد جایزه نوبل ادبی را برای همین رمان بدست آورد. این رمان درباره ازهم پاشی یک خانواده بنام کامپسیون است که از ۴ دیدگاه مختلف آنرا روایت می کنند.

معرفی کتاب

۴٫یک پرتقال کوکی

اگر به خواندن رمان های خیالی و تخیلی علاقه دارید، یک پرتقال کوکی بهترین گزینه است. این رمان که اثر استنلی کوبریک است در مورد یک نوجوان بنام الکس است که۱۵ سال سن دارد. الکس در یک گروه خرابکار فعالیت دارد که به مردم بی پناه لندن آزار و اذیت های فراوانی می رسانند. طبق همین رمان یک فیلنامه نیز نوشته شده است.

۵٫بازگشت شاه/جلد سوم ارباب حلقه ها

رمان ارباب حلقه ها در جهان بسیار معروف است و نویسنده آن جی.آر.آر.تالکین است. این رمان به مدت ۱۲ سال نوشته شده است و در مورد خیال پردازی حماسی است. این رمان بارها و بارها چاپ و ترجمه شده و سینمایی هایی درمورد همین موضوع ساخته شده است.

۶٫مرگ سراغ اسقف اعظم می آید

این رمان طبق واقعیت و درباره دو مذهبی کاتولیک بنام های اسقف لامی و دستیارش نگاشته شده است.نویسنده این رمان معروف، ویلا کاتر است. مضمون کلی این این رمان درباره گسترش دین مسیحیت است که توسط  یک مذهبی و دستیارش انجام می شود.

رمان مرگ سراغ اسقف اعظم می آید

۷٫شیرساحره و کمدلباس/ ماجراهای نارنیا

سینمایی جذاب نارنیا در ذهن اکثریت ما باقی مانده است که این رمان شباهت بسیار زیادی به این سینمایی دارد. این رمان یکی از پرفروش ترین رمان ها در گذرزمان به حساب می آید. این داستان درباره ۴ بچه به اسم های: پیتر، سوزان، ادموند و لوسی است که پس از جنگ از لندن خارج می شوند و ماجراهای مختلفی برایشان رخ می دهد. نویسنده این رمان سی.اس لوئیس است که از عنصر جادو در نوشتن این رمان بسیار استفاده شده است.

۸٫سالار مگس ها

این رمان معروف نگاشته شده دست ویلیام گلدینگ، نویسنده اهل انگلیس است. موضوع اصلی این رمان درباره حکومت قانون در جوامع انسانی است. در این رمان دانش آموزان یک مدرسه توسط یک سانحه هوایی در اطراف جزیره ای متروکه سقوط می کنند و مجبور می شوند کارهایشان به تنهایی انجام دهند. اتفاقات سختی که برایشان رخ می دهد ادامه دهنده ماجراست.

کتابخوانی

۹٫قدرت و جلال

این رمان زیبا، اثر گراهام گرین است. در این رمان ماجرای یک گروه شبه نظامی بنام سرخ جامگان را روایت می کند که یک منطقه محروم در جنوب مکزیک را تحت کنترل دارند. این گروه با خداپرستی مشکل دارند  و کشیش ها را می کشند. حال یک کشیش در حال فرار از دست این گروه است که ماجرای جالبی را می سازد.

۱۰٫همه چیز از هم می پاشد

این رمان یکی از پرفروش ترین رمان های دنیاست که اثر چینوا آچه به، نویسنده نیجریه ای است. این رمان به بیشتر از ۵۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. همچنین بیش از ۸میلیون نسخه از آن در دنیا به فروش رسیده است. باتوجه به ارقام ذکر شده متوجه می شویم که این رمان در جدول بهترین رمان های دنیاست.این رمان درباره زندگی شخصی فقیر بنام انوکای است که در میان سالی، فقر و بدبختی گریبان وی و خانواده اش را گرفته است و باعث شده همه مردم او را مورد تمسخر قرار دهند.

۱۱٫به سوی فانوس دریایی

این رمان برتر، اثر ویرجینیا وولف است. موضوع این رمان درباره خانواده ای است که حس غم در آن پنهان شده است. این رمان سعی دارد درباره فردیت و تلاش برای عشقی بی شرط را بیان کند.

رمان به سوی فانوس دریایی

۱۲٫سلاخ خانه شماره پنج

این رمان به ماجرایی در زمان جنگ های صلیبی اشاره می کند. ماجرا در مورد بیلی پیل گریم یک سرباز آمریکایی است که در جنگ جهانی دوم در شهر درسدن زندگی می کند  و در هنگام بمباران به سلاخ خانه ای پناه می برد.

تا این قسمت تعداد زیادی از رمان های برتر دنیا را معرفی کردیم. تعداد این رمان ها بسیار بیشتراست که در ادامه تنها نام چند رمان دیگر را ذکر می کنیم:

ماجراهای اوگی مارچ اثر سال بلو، تمام مردان شاه، ملاقات در سامرا و غیره.

محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.