فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معرفی برترین کتاب های روانشناسی

  • توسط
  • دی ۱۱, ۱۴۰۰
  • ۰
معرفی برترین کتاب های روانشناسی

تمایل و استفاده برخی از کتابخوان ها به دسته کتاب های روانشناسی آنقدر زیاد است که ما تصمیم داریم در این مقاله درباره برترین کتاب های روانشناسی صحبت کنیم.درون هرکتابی هزاران راز و اندرز نهفته است. هیچ کتابی وجود ندارد که بی هدف نوشته شده باشد. حوزه کتاب های روانشناسی بسیار گسترده و وسیع است، بطوری که هزاران کتاب در این زمینه نگاشته شده است. حال از میان این تعداد زیاد، برخی بعنوان کتاب های برتر شناخته شده اند که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی می کنیم.

چگونه کمال گرا نباشیم؟

این کتاب اثر استفان گایز است که بشدت انسان را از کمال گرایی دور می کند.شاید الان در ذهن خیلی از شماها این سوال نقش ببند که کمال گرایی بد است؟ چرا؟ کمال گرا بودن در جهان ناقص کار سختی است. برای رسیدن به هر خواسته ای باید از یک شروع کرد نه اینکه اول مسیر صد را طلب کرد. فکر همه چیز را کامل خواستن سبب می شود که انسان از چیز های کوچک با ارزش غافل شود و راه رسیدن به خیلی چیز ها را از خود دور کند.این کتاب به شما آموزش می دهد که چگونه سطح واقعی انتظارات را باید پیدا کرد و این افکار پوچ و الکی را از خود راند. خواندن این کتاب به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

چاپ کتاب

مسئله مرگ و زندگی

این کتاب برتر، اثر مریلین یالوم است که داستان خاطرات یک زوج بنام های اروین یالوم و مریلین یالوم را شرح می دهد. موضوع اصلی این کتاب، نگاه کردن به دوران پیری و مرگ است. بسیاری از کتاب های روانشناسی این مسئله را خیلی بیان نمی کنند ولی این اثر با بقیه متفاوت است. دیدگاه متفاوت این کتاب نظر ما را در مسائل بسیاری، عوض خواهد کرد.

کتاب مسئله مرگ و زندگی

زندگی خود را دوباره بیافرینید

دو نویسنده حاذق بنام های جفری یانگ و ژانت کلوسکو سعی داشته اند در این کتاب راهکار هایی برای تغییر زندگی را ارائه دهند. تغییر همیشه سخت است و ایجاد تغییراتی در زندگی، قطعا به نوع رفتارهای ما برمی گردد. درنتیجه برای تغییر سبک زندگی باید برخی از الگوهای رفتاری مضر را کنار گذاشت. در این کتاب از ۱۱ رفتار مخرب انسان یاد شده است که نیازمند تغییر و اصلاح اند. گاهی اوقات با انجام تغییراتی هرچند کوچک می توان زندگی را به ورژن بهتری ارتقاء داد. اگر شما هم در پی تغییر هستید، مطالعه این کتاب را از یاد نبرید.

نیمه تاریک وجود

در وجود همه ما انسانها یکسری ویژگی های خوب و یکسری ویژگی های بد وجود دارد. نویسنده این اثر، دبی فورد است که از ما می خواهد بر روی ویژگی های منفی و ناتوانی هایمان تمرکز بیشتری داشته باشیم. اکثر ما سعی داریم که این احساس های بد و ویژگی های منفی را در نیمه تاریک شخصتیمان مخفی نگه داریم. در حالی که این کتاب معتقد است برای رشد، ارتقا و پیشرفت باید این ویژگی های بد را بخوبی تحلیل و بررسی کنیم.اره حل های گفته شده در این کتاب برای برای رسیدن به یکپارچگی درونی است. اگر بخواهیم یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و یکی از کتاب های پرطرفدار این حوزه را بیان کنیم، بی شک نام کتاب نیمه تاریک وجود را می گوییم.

بیشتر بخوانید : معرفی ۱۲ رمان برتر دنیا

وضعیت آخر

ترکیب نویسنده ای پرتوان و روان پزشکی با تجربه قطعا فوق العاده خواهد بود. نویسنده این کتاب، دکتر تامس ای هریس است که یکی از بهتری روان پزشک های آمریکا شمرده می شود. این کتاب بطور دقیق از عملکردهای مغز و ذهن انسان سخن گفته است. تمام توضیحات این کتاب بر اساس واقعیت و تحقیق است و تلاش می کند تا راه حل هایی برای حل اتفاقات روزمره زندگی ارائه دهد. تمام راه حل های ذکر شده با استفاده از راهکار تحلیل رفتار متقابل(رویارویی با سه وجه گوناگون) است.

اثر مرکب

زندگی ما بر حسب تصمیم هایی که می گیریم پیش خواهد رفت. نویسنده کتاب اثر مرکب، دارن هاردی است که سعی دارد در کتابش بگویید تمام تصمیم های شما چه کوچک و بزرگ در زندگی آیندتان اثرگذار خواهد بود. ممکن است شما امروز با تفکر و تعقل یک تصمیم کوچک بگیرید و انجامش دهید. اثر مثبت این تصمیم قطعا در آینده زندگی ما مشاهده می شود. هرچه تعداد این تصمیم ها بیشتر باشد، بهبود زندگی ما بیشتر است.این کتاب برای کسانی است که با پشتکار و صبر می خواهند به خواسته هایشان برسند نه افرادی که بدنبال راهی هستند که ره صدساله را یک شبه طی کنند.

کتاب اثر مرکب

پنج زبان عشق

اگر با افراد می توانید براحتی ارتباط برقرار کنید، شما خوشبخت هستید. نحوه رفتار ما در روابط عاشقانه مان بسیار مهم و تاثیرگذار است. در این کتاب دکتر گری چایمن روش هایی گوناگون را برای عشق ورزیدن و عشق دیدن بیان کرده است و انسان ها را در ۵ گروه مختلف جدا کرده است.اگر در رابطه عاطفی قرار دارد و نحوه رفتار و بیان با معشوقه تان خیلی مهم است، بهتر است حتما این کتاب را مطالعه کنید زیرا کمک بسیار زیادی به بهبود روابط می کند.

در باب اعتمادبنفس

این اثر فوق العاده از آلن دوباتن است. در این کتاب درباره اعتماد بنفس توضیحات و راهکارهای جالبی می خوانید. بسیاری از ما گاهی دچار کمبود اعتمادبنفس می شویم که نیاز به راهنمایی داریم. در کتاب درباب اعتماد بنفس سعی شده که انسان را به خودکاوی دعوت کند و راهکار زندگیش را بیابد.

بیشتر بخوانید : معرفی چند کتاب موفقیت در زندگی

تعداد کتابهای حوزه روانشناسی بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است که در ادامه تنها عنوان کتاب های برتر را ذکر می کنیم.

مادر خوب و مادر بد

چگونه یک فرد را مثل یک کتاب بخوانیم

خوش بینی آموخته شده

اشتباهات یک زن

چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم

وضعیت آخر

خرده عادت ها

کتاب زندگی خود را طراحی کنید

و …

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.