فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب

  • توسط
  • اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰
  • ۰
اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب

اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب

اگر در زمینه طراحی و چاپ لوگو برای انواع محصولات و برندهای مختلف سررشته دارید به طور قطع با روانشناسی رنگ ها و ارتباطی که میان آن ها وجود دارد نیز آشنایی دارید.به عنوان مثال رنگ آبی بیانگر ارامش و رنگ قرمز به عنوان نمادی از احساسات شدید شناخته شده می باشد و… و حتما می دانید که استفاده از رنگ ها در طراحی ها بسیار مهم و حائز اهمیت است از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به بررسی اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب بپردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید:

مرکز آنلاین سلطان چاپ از آگاهی و دانش کافی با اصول روانشناسی رنگ برخوردار بوده لذا شما می توانید در زمان چاپ کتاب با خیالی آسوده طراحی جلد را با خیالی آسوده به این مرکز بسپارید.

نکاتی که در طراحی جلد کتاب باید توسط گرافیست رعایت شود

همانطور که می دانید انتخاب رنگ و طرح مناسب برای جلد کتاب توسط افرادی که در زمینه گرافیک سر رشته دارند انجام می شود، طراحی جلد کتاب و انتخاب رنگ مناسب برای ان از اصول خاصی پیروی می کند و برای موفقیت در این زمینه بایستی تمامی اصول و قوانین مختص به آن رعایت شوند.شاید این جمله را شنیده باشید که “هرگز کتابی را از روی جلد آن قضاوت نکنید” در واقع این جمله بیانگر این است که در طراحی جلد کتاب رنگ آن تا چه میزان می تواند در جلب نظر مخاطب تاثیر گذار باشد.

بیشتر مطالعه کنید : هزینه چاپ کتاب

  • قدرت واژه ها را در طراحی جلد کتاب دست کم نگیرید

قبل از این که به اصول روانشناسی رنگ در طراحی جلد کتاب توجه داشته باشید سعی کنید عنوان کتاب را به درستی انتخاب کنید زیرا مهم ترین و اولین چیزی است که موجب جذب مخاطب به کتاب مورد نظر می شود، پس در مرحله اول عنوان را نتخاب کرده سپس براساس آن طراحی باید انجام شود، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید انتخاب عنوان مناسب وظیفه گرافیست و یا طراح جلد کتاب نیست، اما طراح براساس عنوان می تواند تصاویر و رنگ مناسبی برای طراحی جلد کتاب ایجاد کند.

اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب

  • رنگ زمینه باید به درستی انتخاب شود

کارشناسان طراحی که در مرکز سلطان چاپ فعالیت می کنند به درستی با اصول روانشناسی رنگ آشنا بوده و رنگی را برای زمینه انتخاب می کنند تا عنوان کتاب کاملا جلب توجه کند.

  • فضای خالی جلد را زیرکانه انتخاب کنید

اگرچه هیچ چگونه اصول و یا استاندارد خاصی برای انتخاب تصویر و یا رنگ در فضای خالی جلد کتاب وجود ندارد ولیکن بهتر است در این مورد نیز کاملا هوشمندانه عمل کنید و فضای خالی جلد را به درستی انتخاب کنید که این امر به میزان مهارت طراح ارتباط دارد، توجه داشته باشید که انتخاب زیرکانه فضای خالی روی جلد کتاب تا حد زیادی در جلب توجه مخاطب می تواند تاثیرگذار باشد.

  • خلاقیت

یکی دیگر از موارد در اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب خلاقیت طراح است، شاید بارها پیش آمده باشد که چندین کتاب را در قفسه کتابفروشی ها مشاهده کرده باشید که همگی رنگ یکسانی دارند به طور قطع اگر رنگی که برای طراحی جلد کتاب در نظر گرفته شده است کمی متفاوت باشد می تواند توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند از این رو خلاقیت نیز در این مورد بسیار مهم کارساز می باشد.

بیشتر مطالعه کنید : جلد گالینگور چیست؟

مرکز آنلاین سلطان چاپ برای این منظور از طراحان مطرح و با مهارت و سابقه طولانی در این امر استفاده می کند و در این زمینه توانسته است رضایت تمام مشتریان و نویسندگانی که این مرکز را برای چاپ کتابشان انتخاب کرده اند را به دست آورد.

  • زیبایی

انسان ها همیشه به زیبایی علاقه مند بوده و سعی در راندن زشتی ها از دنیای اطرفش است و این امر یکی از ویزگی های مشترک در میان تمامی افراد در جهان است از این رو می توان گفت مخاطب جذب کتابی می شود که زیباترین و بهترین رنگ ها در آن به کار رفته باشد البته فراموش نکنید که زیبایی به معنای استفاده از رنگ ها و  تصویرهای زیادی در جلد کتاب نمی باشد در واقع این برخلاف اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب است.

اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب

تاثیر رنگ در طراحی جلد کتاب

با توجه به موارد گفته شده تا این بخش از مقاله به طور قطع متوجه شده اید که رنگ ها در زمره مهم ترین عوامل در جذب مخاطب قرار دارند.

در واقع زندگی بدون رنگ و جلد کتاب نیز بدون رنگ نمی تواند زیبا باشد، با پیروی از اصول رونشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب می توانید به آسانی احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و توجه آنان را به سمت کتاب موردنظر جلب کنید، همیشه نیاز نیست برای جلب توجه و نظر افراد از روش های سخت و پیچیده استفاده کنید بلکه شما تنها با انتخاب یک رنگ ساده و مناسب می توانید بیانگر هدف اصلی کتاب برای مخاطب باشید، البته توجه داشته باشید گاهی ممکن است این امر نتیجه عکس در پی داشته باشد که زمانی رخ می دهد که شما رنگ را اشتباه انتخاب کرده باشید و از این طریق تمام تلاش نویسنده نیز بر باد خواهد رفت، لذا آشنایی با اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتاب امری ضرور است که بایستی حتما نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی جلد کتاب براساس موضوع کتاب، مخاطب، فرهنگ جامعه می تواند تاثیرات مثبت فراوانی را در پی داشته باشد.

طراحی حرفه ای برای جلد کتاب

کسب موفقیت در هر نوع کار و یا هنری چیزی نیست که یک شبه به دست آید بلکه نیازمند تلاش های مداوم و کسب تجربه است که این امر در مورد کار طراحی جلد کتاب نیز صادق می باشد اگر می خواهید کتابتان در اولین مرحله چاپ کتاب به خوبی بدرخشد و موجب شود تا در چندین نوبت کتابتان به چاپ برسد توصیه می کنیم حتما به اصول روانشناسی رنگ برای طراحی جلد کتابتان توجه ویژه داشته باشید . این امر را به متخصصینی که در این حوزه فعالیت می کنند بسپارید که تیم طراحی حرفه ای مرکز انلاین سلطان چاپ با داشتن تجربه لازم در این زمینه می تواند بهترین انتخاب برای دستیابی به موفقیت در چاپ کتابتان باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.