اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

معرفی ۸ کتاب برتر برای جوانان

  • توسط
  • آذر ۹, ۱۴۰۰
  • ۰
معرفی 8 کتاب برتر برای جوانان

در این مطلب می خواهیم به معرفی هشت کتاب برتر جوانان بپردازیم. خواندن کتاب و انس گرفتن با دنیای آن فواید بسیاری دارد و علاوه بر بالا رفتن اطلاعات باعث تفکر و اندیشه شخص می شود. در سنین جوانی موضوع مطالعه کتاب اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که جوانی سنس است که فرد مهم ترین تصمیمات زندگی را  می گیرد و خود را برای آینده آماده می‌کند. بنابراین، نیاز است آگاهی و بینش خود را در تمام زمینه ها بالا ببرد.

 در ادامه به معرفی ۸ کتاب برتر جوانان می پردازیم. لازم است هر جوانی حداقل یک بار این کتاب ها را خوانده باشد و درباره آن تأمل و تفکر کرده باشد.

جاناتان مرغ دریایی:

جاناتان مرغ دریایی کتابی است که توسط ریچارد باخ نوشته شده است. این کتاب شامل داستان کوتاهی است. ریچارد باخ در این کتاب به بیان زندگی انسان ها می پردازد که بدون هراس به سمت زندگی آزاد و خودساخته حرکت می کنند. پویایی و جنبش جامعه انسانی در این کتاب به خوبی احساس می ‌شود.انتشار این کتاب در سال ۱۹۷۰ میلادی بوده است. به طور کلی می‌توان داستان جاناتان مرغ دریایی را داستان پرواز انسان ها به سمت آرزوها و اهدافشان دانست. این کتاب به جوانان می آموزد که چگونه با تلاش و تسلیم نشدن می ‌توان پرواز کرد و به هر آنچه که در ذهنشان است برسند. درست به مانند پرنده ای آزاد بال که در آسمان رویاها و آرزوهایش در حال پرواز است و مدام رشد می کند و اوج می گیرد.

کتاب جاناتان مرغ دریایی

ناطور دشت:

ناطورِدشت کتاب معروف آمریکایی نوشته جرم دیوید سالینجر است. داستان کتاب درباره زندگی پسری جوان است که در حال کوشش برای یافتن جایگاه اصلی خود در این دنیا می باشد. پسر جوان سختی ها را پشت سر می گذارد و با قدرت تمام در حال تلاش است. ناطور دشت تاثیر زیادی بر زندگی جوانان دارد و خواندن آن در این سنین به شدت توصیه می شود.

محاسبه هزینه چاپ کتاب

جین ایر:

جین ایر کتابی مربوط به قرن نوزدهم میلادی است و در سال ۱۸۴۷ در کشور انگلیس منتشر شده است. نویسنده اثر، خانمی به نام شارلوت برونته است. داستان کتاب روایت زندگی دختر جوانی است که مشکلات زیادی را در زندگی خود دارد و با این حال در حال گشتن به دنبال جایگاه خود دنیای پر مشقت است. آنچه به دختر جوان پر و بال می دهد و او را در رسیدن به جایگاه اش کمک می کند تحصیلات و ذهن خلاق اوست. جوانان با خواندن این کتاب می ‌توانند اثرگذاری آن بر انگیزه و تلاششان را احساس کنند که چگونه می‌توانند تنها با به کارگیری قدرت و خلاقیت ذهنی شان به به جایگاهی والا دست یابند.

کیمیاگر:

کیمیاگر کتابی معروف از نویسنده بزرگ پائولو کوئیلو است. احتمالاً بیشتر شما تا به حال نام این کتاب زیبا را شنیده اید. داستان کتاب زندگی پسر جوانی به نام سانتیاگو است که به دلیل علاقه به سفر و شناخت راز و رمز جهان به شغل چوپانی مشغول است. شروع داستان با ماجرای بردن گوسفندان سانتیاگو به ویرانه ای که قبلاً کلیسا بوده است می باشد. پسر جوان در آنجا به خواب می رود و در خواب رویای عجیب می بیند که پسربچه ای او را با خود به اهرام مصر می برد تا گنجی را که در آنجا پنهان شده پیدا کنند. پسر چوپان پس از بیداری به دنبال کشف رویایی که دیده چالش ها و سختی های بسیاری را پشت سر می گذارد و با انسان های بسیاری برخورد می کند. در نهایت گنجی که در خواب دیده بود را پیدا می کند.

کتاب کیمیاگر

 این کتاب از دو دیدگاه فلسفی و عرفانی قابل نگرش است. کیمیاگر کتابی مطرح در سطح جهان است. به گونه‌ای که در ۱۵۰ کشور دنیا و به ۵۰ زبان ترجمه و انتشار یافته است. توصیه می شود که هر جوانی حداقل یک بار این اثر زیبا از پائولو کوئیلو را مطالعه کند و با دنیای عرفانی و فلسفی از دیدگاه پسر جوان بیان شده آشنا شود.

انسان در جستجوی معنا:

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل شامل خاطراتی از زمان جنگ جهانی دوم است. خواندن کتاب انسان را به درک بیشتر از زندگی و فهم عمیق تر هر چیزی وادار می‌کند. در معرفی ۸ کتاب برتر جوانان لازم است انسان در جستجوی معنا را قرار دهیم. چرا که برای جوانان که به دنبال تفکر عمیق و یافتن دلیل و معنای هر چیزی در زندگی هستند، لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید : شابک چیست؟

بیشعوری:

کتاب بیشعوری که با اسم خاص خود در زمان انتشار توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده نوشته خاویر کرمنت است. کرمنت در کتاب خود خطرناک ترین بیماری که بشریت با آن دست و پنجه نرم می کند را بیشعوری معرفی می کند. متن کتاب شامل مواردی برای درمان این مشکل در انسان هاست.

 لازم است جوانان این کتاب را مطالعه کنند تا با رفتارهای آزاردهنده در اجتماع آشنا شوند و بتوانند با آگاهی به اصلاح ناهنجاری های شخصیتی خود و یا دیگران بپردازند.

مزرعه حیوانات:

مزرعه حیوانات کتابی جالب است که در لیست معرفی هشت کتاب برتر جوانان قرار می گیرد. داستان کتاب درباره گروهی از جانوران اهلی است که در یک مزرعه متعلق به آقای جونز زندگی می کنند. جانوران طی عملی گروهی انقلاب می کنند و صاحب مزرعه یعنی آقای جونز را از مزرعه اش فراری می دهند تا به امید برابری و رفاه خودشان اداره مزرعه را به دست بگیرند. پس از آن گروهی از خوک ها اداره مزرعه را عهده دار می شوند. ولی پس از مدتی یکی از خوک ها به نام ناپلئون مانند آقای جونز شروع به بهره کشی از حیوانات می کنند و مخالفان را سرکوب می کند. نویسنده این کتاب آقای جورج اورول است.

کتاب مزرعه حیوانات

کتاب من او:

کتاب من او نوشته آقای رضا امیرخانی می باشد که در سال ۷۸ به چاپ رسیده است. داستان کتاب را می توان رمان عاشقانه تاریخی و سیاسی دانست. این کتاب از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب های ایرانی که به دلیل استقبال بی نظیر مخاطبان در چندین نوبت به چاپ کتاب رسیده است. خواندن این کتاب برای جوانان به شدت توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : فیپا چیست؟

کلام آخر:

خواندن کتاب برای همه سنین مفید و سازنده می باشد. اما اهمیت این موضوع در سنین جوانی بسیار بیشتر است. چرا که جوان باید به سمت بالندگی و ساختن آینده ای روشن گام بردارد. در این مطلب به معرفی ۸ کتاب برتر جوانان پرداختیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.